還記得當時觀看電視劇《鬥魚》,常出現男女主角的插曲 "Breath Again"和"Till the end",就很喜歡這兩首歌,簡單乾淨的樂曲和聲音,不插電的感覺很吸引我,留意歌詞後更是能體會詞背後的深意,特別是現在的我,因為現在的我更是每一次take deep breathe,都能感受到自己的存在和幸福  

 

Breathe Again   By Juwita Suwito

Have you wondered how it feels when it’s all over
你是否想過一切結束會是怎樣的感受

Wondered how it feels when you just have to start a new
想過要重新開始又是怎樣的感覺

Never knowing where you’re going
從不知道會往哪去

When you face a brand new day
當面對嶄新的一天

It used to be that way
過去曾是這樣的軌跡

Now I just close my eyes and say
現在我只閉上雙眼 然後說
 

I just wanna breathe again
   
我只不過想再一次呼吸

Learn to face the joy and pain
學習如何面對快樂和痛楚

Discover how to laugh a little , cry a little
找出如何多笑一些,多哭泣一些

Live a little more
多活出自己一些

I just wanna face today
我只想活在今天

Forget about the worse of yesterday
遺忘昨天所有傷悲

Maybe if I hope a little Try a little more
也許我多期盼一些 多嘗試一些

I’ll breathe again
我就能再次真實地呼吸

Starting out again is never easy
重新出發從來就不是件容易的事

Disappointments come and go but life still moves on
沮喪來來去去 但人生依然繼續

With a bit of luck
擁有那麼一點運氣

It’s a brand new start
就會是個嶄新的開始

That might just work my way
說不定那就是適合我的方式

No need to walk away
不需要逃避

Don’t want to live on life replay
不再活在過往的重覆裡

Things will work out fine
事情自然會迎刃而解

If you can find the courage to look past the night
只要你能找到度過今夜的勇氣

To see the break of dawn
就會看見明日的破曉曙光

 

 

 

 

同場加映 另一首好歌插曲 

 Till the end     Sung by David Tan

All these precious moments, With you by my side
在這些珍貴的時刻 有你陪伴在我身邊


Must be a gift from heaven, That's holding me all night
必定是天堂來的禮物 整晚擁抱著我


I don't know how I found you, I'm thankful that I have
我不知道我是怎麼找到你的 但我很感激我找到了你


Now that I have a love so true, To hold, to keep, to share
而現在我是愛的那麼真 為了擁有、保留和分享

*In my heart I can no longer hold inside
在我心中已經無法再隱瞞


All of the love I used to hide
過去我總是將所有的愛隱藏


I'll always be with you until the very end
我會一直陪伴在你身邊直到永遠的永遠


In this world there is no place I'd rather be
這世界上沒有其他的地方讓我想停留


You are my life, my soul, my girl
你是我的生命我的靈魂我的女孩


And through it all I know
經此讓我明瞭


That "you've" come to see that you're the one till the end
直到永遠 你都是我的唯一

All my friends around me, Say you'd be gone too soon
我身邊的朋友都說你很快會走


Baby I'm gonna make them see
寶貝 我會讓他們知道


We've found our way back home
我們已經找到我們回家的路


We'll always be till the end
我們會在一起直到永遠 
 

  

  

arrow
arrow
    全站熱搜

    紫色幸福 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()